Oxy signalétique automatiseert printproductie om kwaliteit en service te verzekeren
Oxy signalétique is één van de drie grootste spelers in de Franse grafische sector. De onderneming begon als een klein familiebedrijf en is na 40 jaar ervaring uitgegroeid tot een absolute expert. Hoewel het bedrijf oorspronkelijk op de luchtvaart- en spoorwegsector focuste met klanten als Airbus, heeft het zijn activiteiten in de loop der jaren uitgebreid naar musea, de bouwsector en signalisatie.
Automatisering door middel van web-to-print
‘We wilden onze activiteiten diversifiëren en naar een web-to-printsysteem evolueren,’ zegt François Leleu, Expert Print Communication bij Oxy signalétique. ‘We hebben een aanbesteding uitgeschreven, waarbij Pixel Tech het Pressero-systeem voorstelde.’
Pixel Tech werkt al jaren nauw samen met Four Pees voor de installatie van softwaretoepassingen en de opleiding van werknemers. ‘Pixel Tech is een van onze verdelers, en zij hebben ervoor gezorgd dat we dit geweldige project konden binnenhalen’, zegt Tom Peire, CEO van Four Pees. ‘Daar zijn we hen zeer dankbaar voor. Het is altijd fijn om zo goed te kunnen samenwerken.’
Optimale connectiviteit en klantenservice
‘In de eerste plaats is Pressero een zeer gebruiksvriendelijke oplossing die gemakkelijk kan worden gekoppeld met andere programma's, zoals onze onderliggende workflowoplossing,’ zegt François Leleu. ‘Bovendien biedt Pressero de mogelijkheid om zowel openbare als private sites te creëren, wat een van de vereisten was bij onze keuze. Die privésites zijn voor vaste klanten en bevatten hun prijzen en producten, zo kunnen ze heel snel bestellen. Tot slot biedt Pressero de mogelijkheid om het systeem te koppelen aan onze interne workflowoplossing.’
Flexibele web-to-printsystemen om snel commerciële beslissingen te nemen
Tijdens de huidige coronacrisis konden ze dankzij het systeem zeer snel overschakelen op onlineverkoop. Op B2C-vlak zorgde het systeem voor een vlottere verwerking van de talloze bestellingen voor plexiglas en gelaatsbescherming.
‘Zonder Pressero hadden we tijdens de eerste maanden van de coronacrisis nooit zo veel B2C-orders kunnen verwerken,’ verklaart François Leleu. ‘In de B2B-sector kenden we een iets tragere start, maar ook daar vonden we het belangrijk om onze sociale betrokkenheid te tonen en hulp te bieden aan sectoren die het moeilijk hebben, zoals musea. Tot slot is Pressero een extra hulpmiddel om eenvoudige bestellingen sneller en ergonomischer te verwerken, wat ons opnieuw tijdwinst oplevert.’
Tom Peire: ‘De aanschaf van een web-to-printsysteem is geen lichte beslissing. Als je een web-to-printoplossing wilt implementeren, moet je op zoek gaan naar flexibele tools, zodat je zo snel mogelijk kunt reageren op onvoorziene situaties, zoals Covid-19. Anderzijds wil je een systeem dat schaalbaar is. Vandaag krijg je misschien slechts enkele bestellingen binnen via het web-to-printsysteem, maar houd rekening met de toekomst en ga op zoek naar een oplossing die met je bedrijf kan meegroeien, in plaats van steeds te moeten investeren in nieuwe systemen.’